Gminny Konkurs Chemiczny

Serdecznie zapraszamy uczniów Szkół Podstawowych powiatu gdańskiego do udziału w: 

GMINNYM KONKURSIE CHEMICZNYM 

Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Grudnia 70 w Łęgowie. Uczniowie będą mieli okazję wykazać się wiedzą chemiczną.Konkurs będzie składał się z dwóch etapów: szkolnego i powiatowego. Na zgłoszenia oczekujemy do 20 grudnia 2024 r. 

Kontakt do koordynatora konkursu: 

Marzena Flejszar Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Grudnia70 w Łęgowie

tel./fax.: 58 682 85 24 e-mail: mafl@splegowo.pl

Regulamin, oraz Karta Zgłoszenia w wersji do pobrania znajdują się poniżej regulaminu we wpisie.

Regulamin Gminnego Konkursu Chemicznego

I. CEL KONKURSU

Celem Konkursu jest rozwijanie zainteresowań naukowych młodzieży, poszerzanie jej wiedzy i umiejętności chemicznych oraz rozwijanie naukowych pasji i zainteresowań, integracja szkół podstawowych powiatu gdańskiego oraz lepsze przygotowanie uczniów do edukacji w szkołach ponadpodstawowych.

II. ORGANIZATOR KONKURSU

Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Grudnia ’70 w Łęgowie ul. Szkolna 9 

Telefon: (58) 682 85 24, mail: sekretariat@splegowo.pl

III. ADRESACI KONKURSU

Konkurs skierowany jest do uczniów szkół podstawowych powiatu gdańskiego.

IV. TEMATYKA KONKURSU

Uczeń biorący udział w Powiatowym Konkursie Chemicznym  powinien wykazać się  wiedzą chemiczną określoną treściami nauczania i wymaganiami opisanymi w podstawie programowej przedmiotu chemia .

W I etapie działy:

1. Substancje i ich właściwości.

2. Wewnętrzna budowa materii.

3. Reakcje chemiczne.

4. Powietrze i inne gazy.

5. Woda i roztwory wodne.

6. Kwasy i zasady.

7. Sole.

W II etapie działy:

1. Substancje i ich właściwości.

2. Wewnętrzna budowa materii.

3. Reakcje chemiczne.

4. Powietrze i inne gazy.

5. Woda i roztwory wodne.

6. Kwasy i zasady.

7. Sole.

8. Węgiel i jego związki z wodorem.

9. Pojęcie mola, masa molowa, proste obliczenia molowe.

V. WARUNKI UCZESTNICTWA

1. Udział w konkursie jest bezpłatny.

2. Dyrektorzy szkół, z których uczniowie wyrażą chęć udziału w konkursie proszeni są o wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za przebieg konkursu na terenie placówki.

3. Wszystkie osoby biorące udział w konkursie muszą wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez organizatora zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w zakresie związanym z przeprowadzeniem konkursu. Organizator etapu szkolnego konkursu musi także uzyskać zgodę rodziców (prawnych opiekunów) uczniów biorących udział w konkursie (załącznik nr 1). Zgody na udział w konkursie osób, które przeszły do drugiego etapu należy dostarczyć do organizatora w dniu drugiego etapu konkursu.

4. Dzień przed I etapem konkursu szkoły otrzymają pocztą elektroniczną egzemplarz testu konkursowego, w dniu konkursu dostarczony zostanie klucz z poprawnymi odpowiedziami oraz arkusz zbiorczy wyników. 

Nauczyciel wyznaczony do organizacji konkursu w szkole przygotowuje odpowiednią ilość egzemplarzy testu dla uczestników konkursu.

5. Uczestnicy konkursu są zobowiązani do zapoznania się z regulaminem konkursu.

VI. PRZEBIEG KONKURSU

1. Eliminacje konkursowe na wszystkich etapach będą przeprowadzone w formie pisemnej.

2. Etap pierwszy zostanie przeprowadzony w szkołach zgłoszonych do konkursu drogą elektroniczną        przez nauczycieli, których wyznaczy dyrektor.

3. Szkolny etap konkursu odbędzie się 03.02.2025r. o godzinie 14:00 w siedzibach szkół i trwać będzie  45 minut.

4. W drugim etapie konkursu wezmą udział uczniowie, którzy uzyskali co najmniej 80 punktów możliwych do zdobycia.

5. Nauczyciele odpowiedzialni za przebieg konkursu na terenie danej szkoły:

a. Oceniają prace uczniów zgłoszonych do konkursu według przesłanego klucza.

b. Umożliwiają wgląd do prac uczniom ,ich rodzicom (prawnym opiekunom) w terminie do 7 dni.

c. Przesyłają do organizatora konkursu wypełniony protokół pisemny z przebiegu eliminacji szkolnych w formie elektronicznej do dnia 09.02.2025r. na adres mafl@splegowo.pl.

d. Zabezpieczają i przechowują prace uczniów oraz zgody rodziców do dnia 31.08.2025r.

6. Drugi etap konkursu zostanie przeprowadzony w Szkole Podstawowej im. Bohaterów Grudnia ’70 w Łęgowie w dniu 13.03.2025r. o godzinie 12:00 i składać się będzie z dwóch etapów. 

I etap – część teoretyczna,  każdy z uczestników rozwiązuje indywidualnie test wiedzy. Czas trwania I etapu 45 minut.

II etap – część teoretyczna, uczniowie którzy uzyskali co najmniej 80 % punktów możliwych do zdobycia rozwiązują indywidualnie zadania otwarte. Czas trwania etapu 45 minut.

Każdy uczestnik powinien być wyposażony we własne przybory do pisania i prosty kalkulator.

7. Prace uczniów po pierwszym i  drugim etapie ocenia komisja konkursowa, w skład której wchodzą organizatorzy konkursu oraz nauczyciele chemii powołani do pracy w komisji ze szkół biorących udział w konkursie.

8. Prace pisemne z drugiego etapu zabezpiecza i przechowuje z prowadzoną dokumentacją konkursu jego organizator.

9. Rozstrzygnięcie konkursu wręczenie dyplomów i nagród zwycięzcom odbędzie się w dniu  II etapu konkursu w Szkole Podstawowej w Łęgowie.

VII. PROCEDURY KODOWANIA PRAC

1. Prace uczniów będą kodowane na każdym etapie konkursu.

2. Procedurę kodowania prac ustalą w pierwszym etapie przewodniczący komisji szkolnych, a w drugim etapie komisja konkursowa organizatora.

3. Zakodowane dane uczniów będą zabezpieczone na czas sprawdzania zadań.

4. Po zakończeniu oceniania prace uczniów zostaną rozkodowane.

VIII. TRYB ODWOŁAWCZY

1. Prace uczestników będą udostępniane do wglądu wyłącznie w obecności członka komisji 

konkursowej bez możliwości kopiowania.

2. Odwołanie może być przesłane przez uczestnika konkursu e-mailem lub złożone osobiście,  musi zawierać wskazanie, które fragmenty oceny są kwestionowane wraz z merytorycznym uzasadnieniem w terminie do dwóch tygodni od daty konkursu.

3. Odwołania będą rozpatrywane w terminie do 7 dni od daty wpływu.

4. Pisemne odpowiedzi na złożone zastrzeżenia są sporządzane i wysyłane zainteresowanym w terminie 7 dni od rozpatrzenia.

5. Posiadanie orzeczenia o dysleksji, dysgrafii, dysortografii czy dyskalkulii nie zmienia warunków udziału w konkursie.

6. Choroba lub niedyspozycja zdrowotna w dniu konkursu nie może być podstawą składania odwołania.

7. Odwołania będą rozpatrywane przez komisję konkursową, której decyzje będą ostateczne.